Wednesday, May 03, 2006

maybe i should put up pre-requisites to visiting this blog.

for apparently people tend to get very emotional about it. Even after/during NS. I could say, "dah dapat diploma/a'level baru boleh tag". What is NS? Merely an obligation. What you are, isnt me, what i am isnt you. I guess there's still a long way before you acheive maturity.

Sekali lagi, sesungguhnya aku hina.
sesungguhnya aku derhaka.
Manusia tak beralas, salah setiap balas.

The more you tag me, the more unreasonable you seem to become. The more weak you appear. The more afraid of me you seem.
If you really are Emas like you said to be, you'd have ignored the pentas comments from the start.

Kalau ye aku budak hingusan, (dan sememangnya aku itu)
apa lagi nak kata?
Memang aku tak boleh push-up 10 kali.
Aku takkan dusta tentang diri ku.
Aku tak malu. Aku senang kelu.

Tetapi yang aku heran, kalau benar aku budak hingusan, kenapa masih nak tegur aku. Kalau aku dah memang angkuh, kenapa mesti terus mengata? atau adakah ia mengapa? kenapa terus membuangkan masa dan tenaga kepada mengutuk setiap tindakan ku? Jawablah soalan ini dahulu...

Dan blog ini? ia hanya lah tempat aku menyusun memori dan kenangan yang lalu. dan melepaskan geram, kerana aku penakut. ya. untuk ku renungkan kembali satu hari nanti. Kalau dah puas, tak sudi, naik lemas, tunduknya padi, silalah tekan X yang terletak di bahagian kanan window ini.

dan aku bersalah,
menyimbah minyak ke api
mengharap kan tanah
bawaku kembali

cara kau tersendiri
cara aku tersendiri

ambil peluru, buat ganti

Memucat di hadapan peluang...
Pahlawan Putih