Tuesday, January 27, 2004

Ah kau! Satu mentos stick aku bedal dalam 10 minit. Tengok arh nanti kahak aku warna warni bak pelangi di awnangan.

Why does time fly fast when you're at home [tgh shiok shiok tido] but slows down when you're working? Mother tak tau apa nak masak sekali lagi jadi dier masak singgang. Itu dah macam jadi last resort. I hate fish unless ia sudah tiada baunya. Dah dua hari sebelum dah selepas kerja aku makan mee instant. Naik bosan dengan burger pulak. Hai.....

Watched Monk tadi. Funny shit. So kelakar how even the lines from the vaccum can matter. Kecoh. Dah lama pun aku tak tgk TV. Tadi sekejap aja. Best jugak. Friday and sunday i asked for off. Friday pasal kena sembahyang and dikir, and sunday special pasal hari raya haji. Khaldun my MMMKS [Madrsah mingguan masjid kampuing siglap] friend asked me to tag along to Masid siglap to see the Kambings and stuff. If nenek is going to spend Hari Raya Haji at rumah cik Rafi then i guess it'll be okay but lets say she's gonna stay at Bukit Timah..........takya ckap. The thing is i would have to go seperately from the family ah pasal dorang nak gi Gufhran. Or i just meet them at rumah nenek pong.

Been thinking alot. Mainly about the fact my mom wants to bring the whole family for umrah. At the begining aku dah bantah. 12 hari okay. I am thinking bout possible events i may miss in Singapore. Then i thought about it. Life is not about holding on. It's about letting go. Whatever i have to miss, i just miss. Dah bagos mak aku save kan kite semua untuk pergi lagi. I'll bring back kurmas and halwa and enjoy my shawarmas at Medina. I'll kiss hajar aswad and drink litres of zam zam. I heard it's hot then. Tetapi tiada yang lebih panas dari neraka jahanam........

I guess it runs in the family. ATTN: Hakeem. Nadiah our cousin-in-law kirim salam. As you know she works with me. Dier cakap you're handsome and dier punyer sister and sisiter in law semua tertarlk. Lepas tu dier kena marha dengan boss. hahaha. pompan giler, cakap biler working hours. Sorry i couldnt tell you in person. just dont know how.
Also at work my team leader Shiau, an ex-malaysian who converses in cantonese, mandrin and malay, thinks i was and indian national dulu. Kelakar. She saw "you ada banyak campu-campur. Muka you ada cina, india dan melayu. You orang apa hah?" Pas tu aku bilang lah Neneka aku satu melayu, satu cina. Datuk aku satu indian lagi satu indonesian. Lepas tu kau masukan dalam blender dan kisar untuk 5 min, dalam dua generation kau dapatlah aku...... Si budak bercampuran bangsa......

Dah ah kena siap untuk kerja. It just taste better.
Pahlawan Putih